Reaguji na Slačálkův komentář ke zdevastovanému umění - no to se povedlo. Výstavu jsem neviděl: píšete, že Fuss použil záběry z "holo"filmů Schindler list a Pianist a herce v nazi mundůrech opentlil šesticípými hvězdami. Myslím, že je to velmi namístě a bohužel akt velké odvahy, která se kurátorovi a potažmo autorovi rychle vymstila. (Připomínám domácí pražskou několikahodinovou existenci protestu Ivana Voseckého nad letenským tunelem IZRAHELL. Policie jednala rázně. Rozmetala litery jednadvě.)
Myslím, že:
1. Fuss přesně upozorňuje na "holo"klišé a "holo"kýč, tedy to, co se stalo z nacistického vyvražďování židů v obraze, který masám podává popkultura (zde filmy). Zvěrstva nebyla zřejmě dost špinavá, aby nebylo třeba je přikašírovat, přifukovat a činit ještě obludnějšími!? Jakoby fakta sama nebyla dost schmutzig. Jakmile někdo "stvoří" něco "o holokaustu", aspiruje tím na rovnou na uměleckou cenu v tom kterém oboru; pokud to "dílo" za moc nestojí, stává se alespoň nekritizovatelným. Tvůrce je přece "angažovaný" na správné straně, tak bacha na něj.
2. Argument, ... "Snaha převést současné utrpení Palestinců na minulé utrpení Židů je scestná – jedná se o dvě výrazně odlišné tragédie ..." považuji za lichý. Respektive, jistěže nelze tvrdit, že "je to totéž." Není, je jiná doba. Jenže sionistická propaganda stojí a padá právě na tom, že směšuje někdejší oběti antisemitismu a nynější Izraelce provádějící "obranně-preventivní" akce na území Palestiny i mimo ně. Z toho plyne sionistický absolutní nárok na nekritizovatelnost počínání Izraelců. Jenže jak uniknout nutkavé paralele, že pokud se někdo důsledně desítky let chová jako nacista, asi to bude svým způsobem nacista?
3. Mimochodem: David Duke. Nerozumím argumentaci J. Čulíka: "Některé věci se tolerovat nedají, reklama nereklama. Spíš mám dojem, že veškerý mediální shon kolem Duka je tzv. "jednodenní zázrak". Za týden o něm nebude nikdo vědět." O tom, co budeme vědět za týden, přece nerozhoduje význam věci, ale média! Pokud propagandě na problému záleží, zaručeně vám na něj nedá zapomenout. Kupte si třeba každou sobotu Mladou frontu nebo Lidové noviny a spočítejte si slova s kořenem "žid...", nebo "holokaust..." Nezapomenete! Svoboda slova buď je nebo není. V USA tu svobodu alespoň Duke má, jiní o ní už přicházejí nebo přišli. Jestli zrovna tohle je pozitivní trend?
A zde je rozhovor s Dukem. To by se asi nemělo tisknout, že?
P.S: Velmi bych se přimlouval za vydání "holodogmat", kde by bylo jasně stanoveno, o čem je za všech okolností zakázáno diskutovat - abychom nenarazili.
Dobrý den, začal jsem jezdit do Israele koncem 90. let, netknutý žádnou osobní zkušeností. Pracoval jsem na severu Israele 7 km od hranice s Libanonem. Občas jsme museli do krytu... ... ... Ale jak si tak dávám věci do souvislostí a jak naslouchám Israelcům a při své poslední návštěvě i Palestincům, jak slyším z našich médií stále tytéž jednostranné informace - často výsměšné na adresu palestinského odporu, myslím, že i holocaust lze pěkně prodat. Jde mi o ty tisíce mrtvých a o jejich nepoměr v blízkovýchodním konfliktu, ale jde mi také o ty miliony umučených v koncemtračních táborech, kteří byli a jsou zneužíváni, v jejichž jménu pokračuje expanze kultury, která má s blízkým východem pramálo společného, pokud se nechceme oddávat životu na "kdyssissipy", jak historizující mindráky trefně nazval Milan Kozelka.
OdpovědětVymazatMyslím, že si svými IQ konstrukcemi, svým nepochopením údělu jednotlivce (nikoli skupiny - sionismus je totiž podle mě kolektivní vina obrácená naruby), Židé (snad ne všichni) opět kopou hrob.
P.S. Skutečně, ale SKUTEČNĚ nechápu, jak si to ti zakladatelé státu Israel představovali. Jo a ještě něco - myslím, že příčinou lži je nedostatek víry (obecně).
R.
Omlouvám se případným čtenářům za chybně napsané Kozelkovo slovo Kdysissippi. Kdo ví, jak budu psát za pár let slovo Israel.
OdpovědětVymazat